2023-07-21

Informacinių technologijų naudojimas įmonėse 2023 m.

Iliustracija paimta iš interneto arba autorinė.

Valstybės duomenų agentūros duomenimis, 2023 m. pradžioje 4,6 proc. įmonių įsigijo dirbtinio intelekto programinę įrangą ar sistemas: 2,2 proc. – komercinę, naudoti parengtą dirbtinio intelekto programinę įrangą ar sistemas, 1,8 proc. – pagal sutartį sukūrė ar pakeitė išorės paslaugų teikėjai, 1,5 proc. – sukūrė įmonės darbuotojai.

Debesų kompiuterijos internetu paslaugas pirko 38,4 proc. įmonių: 32,1 proc. – elektroninį paštą, 24,8 proc. – duomenų rinkmenų saugojimą, 22,8 proc. – saugos programinės įrangos naudojimą.

2022 m. 77,1 proc. įmonių siuntė e. sąskaitas faktūras. 29,2 proc. Įmonių siuntė tinkamai automatiškai apdoroti e. sąskaitas faktūras, o 68,9 proc. netinkamas automatiškai apdoroti.

2022 m. 38,9 proc. įmonių, pardavė prekes ar paslaugas (gavusių užsakymų) kompiuteriniais tinklais (2021 m. – 37,6 proc.).
4,9 proc. įmonių naudojo dirbtinio intelekto technologijas: 2,4 proc. – įvairių darbo procesų automatizavimui, 2,3 proc. – rašytinės kalbos analizei, 1,4 proc. - objektų ar asmenų atpažinimui pagal atvaizdus.

7,6 proc. įmonių, nenaudojo, bet svarstė galimybę naudoti dirbtinio intelekto technologijas. Pagrindinės nenaudojimo priežastys: 5,5 proc. dėl per didelių sąnaudų, 4,8 proc. dėl tinkamos kompetencijos trūkumo, 4,3 proc. dėl teisinių pasekmių neaiškumo.

Interneto svetainę turėjo 76,5 proc. įmonių (2022 m. – 76,7 proc.): 63,9 proc. įmonių interneto svetainėje skelbė produktų katalogus ar kainynus, 39,9 proc. - įmonės svetainės turinys pateikiamas bent dviem kalbomis, 19,8 proc. - suteikė galimybę užsakyti, rezervuoti ar pirkti, 19,4 proc. informavo apie laisvas darbo vietas, sudarė galimybę teikti prašymą dėl darbo, 16,2 proc. - galimybę pasirinkti norimą produkto formą ar dizainą, 13,3 proc. - galimybę sekti užsakymo pristatymą internetu.

56,6 proc. įmonių naudojo socialinės žiniasklaidos priemones: 56,6 proc. įmonių naudojo socialinius tinklus, 20,1 proc. – multimedijos svetaines, 5,4 proc. – įmonės tinklaraščius.

Visos įmonės naudojo plačiajuosčio interneto prieigą. 

Daugiau informacijos šia tema rasite Rodiklių duomenų bazėje.

Duomenų šaltinis. Valstybės duomenų agentūra