Pareigų aprašymas

Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:

  • turėti ne žemesnį kaip aukštąjį neuniversitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;;
  • turėti patirties informacinių ir ryšių technologijų  (toliau – IRT) srityje;
  • išmanyti informacinių technologijų (toliau – IT) saugumo principus; 
  • išmanyti kibernetinį saugumą užtikrinančias organizacines ir technines priemones;
  • žinoti operacines sistemas (angl. Microsoft ir Linux);
  • žinoti IT saugumo technologijas ir sprendimus (angl. SIEM, PAM ir lygiavertes);
  • žinoti IT paslaugų valdymo sistemų (angl. IT Service Management - ITSM) ir naudotojų aptarnavimo sistemų (angl. Service Desk - SD) veikimo pagrindinius principus;
  •  žinoti IRT stebėsenos sistemų (angl. Monitoring) veikimo principus;
  • žinoti IRT paslaugų valdymo gerąsias praktikas (ITIL, COBIT arba lygiavertes);
  • mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą;
  • mokėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, analizuoti, apibendrinti, sisteminti informaciją ir rengti ataskaitas, išvadas bei pasiūlymus;
  • mokėti anglų kalbą ne žemesniu kaip B1 lygiu;
  • mokėti dirbti Microsoft Office programiniu paketu.

Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

  • renka, apdoroja ir registruoja informaciją, būtiną teikiamų IT paslaugų ir IRT infrastruktūros nepertraukiamo veikimo, administravimo bei saugos užtikrinimui, nedelsiant reaguoja į aptiktus kibernetinio saugumo ir kitus incidentus, problemas, trikdžius bei grėsmes;
  • visų skambučių ir  elektroninių užklausų (kibernetinio saugumo ir kitų incidentų, problemų, trikdžių, pokyčio prašymų ir pan.) priėmimas, valdymas, klasifikavimas, prioretizavimas,;
  • pagal Skyriaus kompetenciją teikia IT paslaugų gavėjui pagalbą ir konsultacijas, rengia ir teikia kibernetinio saugumo ir kitus pranešimus ir ataskaitas atsakingoms priežiūros institucijoms;
  • vykdo kibernetinio saugumo ir kitų sistemų stebėjimą, IT paslaugų nepertraukiamą teikimą ir palaikymą, vadovaujantis paslaugų teikimo sutartyse (angl. Service Level Agreement) nustatytais kriterijais, kiekybiniais bei kokybiniais rodikliais;
  • pagal Skyriaus kompetenciją atlieka struktūruotą saugumo vertinimą, analizę ir ataskaitų apie nustatytas metrikas teikimą;
  • pagal Skyriaus kompetenciją atlieka pažeidžiamumų ir atitikties teisės aktams vertinimą;
  • dalyvauja kuriant ir atnaujina kibernetinio saugumo dokumentaciją;
  • pagal Skyriaus kompetenciją automatizuoja vykdomus darbus;
  • dirba su kibernetinio saugumo sistemomis (angl. SIEM, PAM), IT paslaugų valdymo (angl. ITSM)  ir kitomis sistemomis vadovaujantis susijusiais veiklos procesais;
  • teikia Skyriaus vedėjui siūlymus dėl kibernetinio saugumo sistemų ir IT paslaugų valdymo sistemos naujų poreikių plėtros, tobulinimo;
  • pagal Skyriaus kompetenciją dalyvauja rengiant kibernetinio saugumo, teikiamų IT paslaugų ir IRT infrastruktūros naudojimo  ataskaitas;
  • pagal Skyriaus kompetenciją užtikrina, kad Skyriaus gaunami ir rengiami dokumentai būtų tinkamai saugomi;
  • pagal Skyriaus kompetenciją dalyvauja darbo grupių ir komisijų veikloje; 
  • atsako už priskirtų funkcijų vykdymą laiku ir kokybiškai ir už šių funkcijų vykdymui gautos, saugomos ir perduodamos informacijos saugojimą Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
  • pagal Skyriaus kompetenciją vykdo kitas teisės aktais Skyriui nustatytas funkcijas ir Komiteto direktoriaus  ir Skyriaus vedėjo pavedimus.